fredag, september 14, 2012

LUNCHDATE

Håller på att föra över bilderna från gårdagen till datorn nu, så det kommer förhoppningsvis ett inlägg med lite bilder här ikväll. Idag var jag så trött när jag skulle kliva upp, vill verkligen ha en dag då jag får sova hur länge jag vill och ligga i sängen resten av dagen med godis och film. Fredag och helg, jag får ju göra det imorgon kunde man trott. Men nej, jag har en fullspäckad helg som börjar med en liten utflykt med Maja imorgon, ska bli jättekul! Får en liten sovmorgon i alla fall.

På min rast idag damsög jag i källaren, tv-rummet och barnens rum och dammade dem också. Fick göra det supersnabbt för hade en lunch-date med au pairen "next-door", en au pair som heter Amanda och är från Brasilien som jag bor granne med och en annan au pair från Tyskland som heter Jana och som också bor här på Queen Anne. Vi gick till en mexikansk restaurang på QA som var jättegod och hur billig som helst! Det var lyckat, kommer träffa dem fler gånger speicellt då vi alla är fri mitt på dagen.

När jag hämtat E och så, gick vi till parken och spelade fotboll. Det var jättekul, jag saknar verkligen fotbollen, och träning i allmänhet. Har verkligen legat på latsidan här och börjar känna mig rastlös nu, men om en och en halv veka är jag igång igen hoppas jag!

Efter As skola blev det en playdate och min arbetsdag var i stort sett slut. Ikväll var det shabbat och vi åt tacos till middag. Två tacos på en dag, rekord! Nu ska jag plugga lite körkort och sedan ta en springtur. Funderar på att unna mig att hyra en film och äta något gott, bara för att jag kan sova ända till kl 10 imorgon. Är förresten jättesugen att gå på bio här i USA snart, lär ska vara lite annorlunda än hemma. Någon som är sugen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar