fredag, september 07, 2012

MORGONRUTINER

Idag har jag min första riktiga dag här, alltså en dag då jag jobbar så som jag kommer jobba större delen av året. Började 7 am med att göra tjejernas lunch och lite sånt, sedan åt vi frukost tillsammans. E börjar tidigare än A så jag hjälpte henne med tandborstning och hårborstning, packade väskan och sedan åkte vi allihopa till Es preschool, min värdmamma i en bil och jag i en så att hon kunde visa hur drop-off gick till och så. Sedan åkte hon till jobbet och jag och A åkte hem, gjorde iordning henne och sedan åkte vi till hennes skola och jag lämnade av henne där. Nu har jag ledigt fram till ca 12:15 då jag ska hämta upp E på preschool och sedan jobbar jag fram till 6 pm och då ska jag få vara med på min första shabbat, spännande!

Det första jag gjorde när min lediga tid började idag var att skypa lite med hela släkten som var samlade för 40-års kalas! Var jättekul att se alla och få säga hej. Under resten av min lediga tid idag gör jag lite chores som hämtar tjejernas tvätt, gör disken, tänkte damsuga men kom på att jag har ingen aning om var damsugaren är eller hur den fungerar så jag gör min egen tvätt istället för första gången sen jag kom till USA (och ärligt, ja jag har inte gjort så speciellt mycket tvätt i Sverige heller, har varit lite bortskämd med att mamma gjort hela husets tvätt så antar att de tär på tiden att jag lär mig tvätta själv haha..). Jag håller på att städa lite på rummet, funderar på att hänga upp lite kort och sånt men tiden går fort och snart är det dags att börja jobba igen, 2,5 h är inte alls så lång tid när det väl kommer till kritan. Och det börjar kännas i kropp och huvud att det varit fullt upp i två veckor och att jag inte har sovit ut en enda dag än så länge. Men mitt humör är på topp dygnet runt, är man så glad som jag är så är det lätt att man glömmer bort tröttheten. Eller ignorerar den snarare för att det finns så mycket roligare saker att göra, än att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar