söndag, september 02, 2012

SAMMANFATTNING AV NY

Så det här med att ta ikapp bloggandet, jag tänkte skriva en liten kort sammanfattning av veckan i New York bara. Bloggade ju trots allt både tisdagen och onsdagen och som jag skrev då de dagarna bestod mest av att sitta i "skolbänken" och lyssna på saker man redan visste, göra arts and crafts, skriva, läsa, göra projects. Vi hade en skön lärare, vilket underlättade men jag satt med ett gäng tyskar för vi var uppdelade så vi satt med de som skulle till samma ställe, och jag hade väl inte så speciellt mycket att prata med dem om. Dagarna var väldigt långa och rasterna korta och få, men de var bra för då umgicks man med alla andra svenskarna. Boendena var inte de bästa, men det funkade. Man sov med personer som skulle bo i samma områden och en tysk jag sov med kom jag riktigt bra överrens med och vi bor jättenära varandra här i Seattle så vi lär träffas någon gång i alla fall.

Torsdagen var det lite klass på morgonen, redovisade project och fick våra diplom. Sedan kom det vi alla längtat efter, turen till New York!! Kommer att skriva ett eget inlägg om den dagen med bilder och så, men just nu orkar jag inte för jag har inte ens fört över bilderna från kameran. Jag har inte ens hunnit läsa några andra bloggar än min egen på hela veckan, har blogg-abstinens! Är speciellt sugen på att läsa alla svenskar från au pair-skolans bloggar. Men det får vänta tills jag har tid, precis som inlägget om New York.

På fredagen var det avfärd redan 9 am, buss till flygplatsen där vi fick vänta tills planet skulle åka, vilket inte var förrän 4.10 pm. Men som tur var så var vi ett gäng svenskar som var på flygplatsen tillsammans så vi åt god mat och hängde tillsammans. Flygresan var hemsk. Jättelång och jag var utmattad men kunde inte sova på flyget. Obekväma säten, en gråtande bebis precis bakom mig och jag skojar inte när jag säger att hon grät 80% av resan. Och så var man jättenervös inför att träffa värdfamiljen. När vi flög in över Seattle kunde jag inte annat än att gapa. Var så otroligt vackert! Det var precis vid solnedgången och man såg massis med bergstoppar och så där mitt i allt massa skyskrapor. På flygplatsen blev jag hämtat av min värdmamma, värdbarnen sov redan eftersom klockan var kring 8 pm. När vi satt i bilen och såg Seattle downtown i solnedgången på avstånd och sedan åkte till Kerry Park och såg utsikten därifrån kunde jag inte annat än gå och lägga mig med ett leende på läpparna. Jag har verkligen hamnat i rätt stad.


1 kommentar: