torsdag, september 27, 2012

LUGN DAG

Vaknade upp hyfsat tidigt idag med tanke på att jag inte kunde somna igårkväll, men båda sakerna beror nog på att jag sov så mycket under dagen igår eftersom jag var sjuk. Idag mår jag lite bättre, men har fortfarande väldigt ont i halsen och har huvudvärk. Febern är nog borta, men känner mig fortfarande lite hängig. Som tur var så var det en lugn dag idag och jag kände att jag klarade av att jobba eftersom det bara handlade om 2,5 timmar.

Började klockan 1 och var själv med E. Vi tog det lugnt eftersom jag var lite hängig fortfarande. Hon ville spela fotboll, vilket inte var så bra för mig, men jättekul att hon verkar tycka det är roligt och vill spela hela tiden! Istället la vi oss i hammocken och läste "Karlsson på taket" ett bra tag. Sedan ville hon försöka lösa Rubiks kub med mig, hon är så söt! Med lite (läs all) hjälp av mig så gick det tillslut. Sedan åt hon lite och efter det åkte hon, min värdpappa och A till balett och jag har dammsugit och gjort både barnens och min egen tvätt nu de senaste två (!) timmarna. Ja, det tog tid, hade mycket att ta igen eftersom jag var sjuk igår och då jag är ledig imorgon måste allt bli klart idag.

Nu skulle jag egentligen varit på min college klass, men eftersom jag fortfarande har ont i halsen och inte är riktigt frisk får jag tyvärr hoppa över den idag.. Känns tråkigt, men går inte att göra så mycket åt det. Nackdelen med en träningskurs. Hoppas på att jag inte kommer missa så många mer timmar resten av terminen. Istället ska jag bara ta det lugnt ikväll, min värdpappa ska ta med sig mat hem från en mexikansk restaurang och så funderar jag på att kanske gå och hyra en film ikväll.

Jag tror att jag behövde de här två dagarna till att bara ta det lugnt. Har haft mer tid de här två senaste dygnen till att vila ikapp mig än jag har haft sedan jag kom hit, för en månad sedan. Så jag tror det på ett sätt var "bra" att jag blev sjuk nu, behövde verkligen vila lite.

Senare ikväll kommer min värdmammas mamma och styvpappa hit och stannar tills på söndag, därför är jag ledig hela dagen imorgon! Har planer för hela helgen lång, är så taggad på allt!! Men har sagt att jag ska jobba på lördagkväll så att alla vuxna kan få lite tid för sig själv ute från huset. Så då kanske jag har lite tid att skriva ett inlägg här, för annars kommer det bli ett evighetslångt inlägg på söndag kväll om allt kul som händer i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar