onsdag, september 12, 2012

SLAPP DAG

Har haft världens slappaste dag någonsin, började 7:15 med vanliga morgonrutiner. Sedan blev det lite kaos när jag skulle ha båda tjejerna i bilen och först släppa av E på preschool och sen A på skolan direkt efter. När vi anländer till preschool gör vi det samtidigt som min värdmamma, som inte skulle vara där alls eftersom hon var påväg till jobbet på cykeln. Men hon hade fått punktering, så jag fick ge henne skjuts till jobbet. Och lite osmarta som vi var bestämde vi oss för att ta det före vi skjutsade A till skolan. Och hennes jobb ligget centralt, strax utanför downtown så när vi släppt av henne skulle jag köra själv till As skola, och jag har bara kört i downtown en gång tillsammans med min värdpappa. Det är inte lätt att köra i en storstad, speciellt då man inte är van och inte vet vart man ska någonstans. Men det gick väldigt bra ändå, körde bara fel en gång och det var lätt fixat. Men vi blev lite sen till As skola och fick springa över skolgården och trodde vi skulle behöva gå till rektorn och allt. Men vi hade sån tur att vi mötte klassen i the hallway för de var påväg till artsclass så det var bara för A att hänga på, inga problem alls!

Sedan var jag off och gjorde tjejernas tvätt och bäddade rent i deras sängar osv. Sedan skypade jag med min saknade Jonna! Innan jag hämtade E på preschool och skjutsade henne och en kompis hem till kompisen och behövde bara lämna av henne där för en playdate=extra ledig tid för mig. Kompisen bodde i downtown så det var lika svårt att köra bil den här gången, ännu svårare faktiskt för nu skulle man hitta parkering också, och det var inte det lättaste. Som tur var mötte deras nanny oss vid vägen så kund ei stort sett bara släppa av dom och åka hem igen.

Gjorde lite mer tvätt och skypade med mamma! Sedan hann jag med liiite körkortsteori innan det var dags att hämta E igen. Vi kom hem, gjorde lite läsning tillsammans, mys! Sedan kom min värdpappa och A hem och jag ahde paus på en timme eftersom jag skulle jobba kvällen. Hängde tvätt och påbörjade min egen bla, gjorde lite planer för resten av veckan. Sedan när jag började jobb igen var middagen lätt gjord i mikron och tjejerna gav mig visserligen en till början väldigt bråkig middag men i sånna situationer är jag glad att jag har så mycket barnerfarenhet att jag vet hur de fungerar, så det löste sig lätt och när efterrätten skulle serveras var de som två små änglar (inte så konstigt). A överraskade mig med att springa upp och göra sig iordning helt och hållet alldeles ensam, blev så glad! Väldigt lättsam kväll som avslutades med mysig läsning, Madicken. Förklarade för tjejerna vad "skvallerbytta" var, hittade inget passande ord på engelska men A lärde mig det engelska ordet när hon förstod vad det innebar, bra att man har en egen liten engelskalärare!

Jag är så taggad på morgondagen nu, och fredagen, och lördagen, och söndagen, och ja ni fattar. Jag älskar mitt liv här, varje dag är ett nytt äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar